Kayıt Dışı’nın söyleşi serisinde bu kez, Türkiye’de reggae deyince akla gelen ilk isimlerden biri olan Sattas’ın solisti Orçun Sünear’ı ağırlıyoruz! Samity ile yapmış oldukları Katibim cover’ının nasıl ortaya çıktığını, Sezen Aksu parçası söylemenin ne kadar zor olduğunu konuştuğumuz bu söyleşide bir de grubun önümüzdeki sene için albüm hazırlığı içerisinde olduklarının müjdesini alıyoruz. Detaylar söyleşimizde, keyifli okumalar!

Uzun bir süre diğer tüm müzisyenler gibi sahneden uzak kaldınız. Bu kadar uzun zamandan sonra adapte olmakta güçlük çektiniz mi?

İlk konser bir adaptasyon sıkıntısı çektik tabii. Bir de önemli ölçüde değişiklik oldu grupta fakat sonrasında kaldığımız yerden devam diyebildik.

Bu ülkede yaşayan insanlar olarak ne yazık ki çok sık değişen ve hep sıkıntılı olan bir gündemin içerisinde buluyoruz kendimizi. Siz de grubunuz da toplumsal konulara her zaman duyarlı olan bireylersiniz. Bunu gerek parçalarınızda gerekse konserlerinizde ve sosyal medya hesaplarınızda görüyoruz. Fakat günün sonunda bir sanatçı olarak bir şey üretiyorsunuz ve tüm bunlar üretim sürecinizi nasıl etkiliyor merak ediyorum. Gündemden uzaklaşıp yaptığınız işe kendinizi vermek istediğinizde nasıl bir yol izliyorsunuz?

Açıkçası gündemden uzak kalmak benim açımdan imkansız. Fakat uzun bir aradan sonra artık albüm yapma gerçekliğimiz yüzümüze vurunca, bir de enerjik ve mutlu bir ekip olunca bazı şeylerin üstesinden gelebiliyorsunuz. Bu sıkıntılar içerisinde birlikte olduğumuz gerçeğini unutmuyoruz. Bu da bize kuvvet ve çalışma enerjisi veriyor. Yani gündeme dair olabilecek, fakat dinleyenleri de biraz olsun uzaklaştırabilecek fikirlerimiz elimizde artık.

2018 yılından beri bi’ Sattas albümü bekliyorum. En son o zaman konuştuğumuzda bunun üstüne çalıştığınızı söylemiştiniz. 2021’de durum nedir? Beklenen Sattas albümü ne zaman gelecek?

O kadar haklı bir beklenti ki. Artık 2022’de albüm gelecek, tüm yapılanma ve planlama bunun üzerine. Çok sakat bir şey olmadığı sürece yeni albüm “bu sefer” yolda.

Katibim için Samity ile yaptığınız iş birliği, klibinden, dub versiyonuna kadar her şeyiyle çok hoşumuza gitti. Samity daha önce ülkemizde de çalmıştı. İş birliği nasıl gerçekleşti? Teklif DUBQUAKE tarafından geldi? Bununla birlikte, yakın kültürleri paylaştığımız Balkan kökenli bir prodüktör ile bu geniş coğrafyanın farklı dil konuşan insanları için önemli ve ortak olan bir parçayı icra etmek nasıl bir histi?

Türkü çocukluğumdan kalma harika bir tat. Samet yani “Samity” bu proje ile geldiğinde hiç düşünmedim. Samity’yi de işlerini de çok sever, beğenirim. Dub Quake, Samity ile tanışıp dinledikten sonra karar verdi. Avrupa’nın en kuvvetli plak firmalarından biri ile çalışmak harika hissettirdi. Devamı gelecektir.

Bridgestone Studio ile Sezen Aksu’nun Şarkı Söylemek parçasını yorumladınız. İlk olarak bu süreç nasıl geçti? Hem bir günde şarkı yapmak hem de Sezen Aksu cover’lamak nasıl bir duyguydu?

 Zor bir süreçti, zor bir şarkı ve ülkede en sevilen insanlardan birinin şarkısını tekrar çalıp söylemek çok zordu. Fakat altından kalktığımızı düşünüyorum. Bridgestone’un bu destekli ve eli ayağı yerde projesi için de tekrar teşekkür ediyoruz. Yakında Yalan Dünya‘yı çıkaracağız, ki bir sözdü rahmetli Hasan (Saltık) Abiye. Sonrasında artık cover’dan uzak duracağız.

Bir önceki soruya ek şunu da merak ediyorum. Bu kadar kalabalık bi grup olarak sizin üretim süreciniz nasıl gerçekliyor? Planlama ve programlama açısından nasıl organize olup ortak bir payda da buluşuyorsunuz?

Spesifik olarak bir planlamamız yok, o an oluyor. Eskiden ben çok üstleniyordum, artık grupça davranış içerisindeyiz.

Sattas’ın şu anki halinde sahnede üflemeli herhangi bir enstrüman göremiyoruz. Açıkçası ben izlerken/dinlerken bunun yokluğunu baya hissettim. Bu geçici bir süreç mi? Belli bi’ süre sonra üflemelileri, Sattas sahnesinde canlı olarak dinleyebilecek miyiz? Yoksa artık tamamen şu anki mevcut kadroyla mı devam edeceksiniz?

Şu an itibarıyla olmayacak. Belki ilerleyen zamanlarda… Seçkin’in ayrılığı zoraki oldu, Avrupa’ya gittiğimizde Seçkin’i belki görebiliriz.

Görsel: © Jeangagnon (commons.wikimedia.org üzerinden erişildi.)